Niepowtarzalny styl Tommy’ego Hilfigera

Tommy Hilfiger jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Firma znana ze sprzedaży ubrań w klasycznym amerykańskim stylu preppy, skradła serca fanów mody codziennej, jak i tej luksusowej. Założyciel marki, sygnujący ją swoim nazwiskiem, może być przykładem spełnienia amerykańskiego snu. Przyglądamy się historii marki, by sprawdzić, jaka jest jego recepta na sukces. 

Tommy Hilfiger wychował się w irlandzkiej rodzinie katolickiej mieszkającej w Elmirze, w stanie Nowy Jork. Jest drugim w kolejności z dziewięciorga rodzeństwa. Nie planował kariery w modzie, interesował się raczej piłką nożną, a rodzice pragnęli, by ich syn został inżynierem. Mimo początkowego braku zainteresowania tą gałęzią, Tommy uwielbiał muzykę rockową i styl towarzyszący jej fanom. W małym miasteczku trudno było dostać modne w latach siedemdziesiątych dzwony, które młody projektant postanowił sprowadzać z Nowego Jorku do rodzinnej Elmiry.

W ostatniej klasie liceum postanowił otworzyć własny butik o nazwie People’s Place, będący miejscem spotkań miejscowej młodzieży. Hilfiger wraz z partnerem biznesowym przywozili ubrania z Nowego Jorku i sprzedawali lokalnym mieszkańcom.

Szeroka oferta marki Tommy Hilfiger

Oferta marki jest bardzo bogata. W butikach czy sklepach internetowych znajdziemy buty Tommy Hilfiger, kurtki Tommy Hilfiger, torebki Tommy Hilfiger oraz niezwykle szeroki wybór odzieży i akcesoriów sygnowanych logo marki. Już pierwsza kolekcja firmy zasłynęła z nowoczesnych koszul Tommy Hilfiger, chinosów Tommy Hilfiger oraz ubrań w stylu preppy.
I to właśnie ów styl preppy z twistem jest najbardziej rozpoznawalną cechą Tommy’ego Hilfigera. Projektant inspiracji szukał m.in. wśród ubrań studentów, uczęszczających do znakomitych uczelni Ivy League w Stanach Zjednoczonych. Kluczem we wszystkich kolekcjach Tommy’ego Hilfigera jest połączenie wygody i klasycznego wzornictwa utrzymanego w nieco luksusowej stylizacji. Kultowymi produktami marki szybko stały się koszulki polo oraz swetry w serek.

Niebanalne kampanie reklamowe Tommy’ego Hilfigera

Za niesamowitym sukcesem marki stoją nie tylko znakomite kolekcje odzieżowe, lecz również świetnie przygotowane kampanie reklamowe. Już pierwsza z nich wywołała spore zamieszanie – na bilbordzie na Times Square inicjał TH (czyli Tommy Hilfiger) gonił inicjały branżowych liderów i jednocześnie konkurentów, np. RL czy CK.
Przedsiębiorstwo starannie dobiera także gwiazdy, które angażuje w swoje kampanie. Na przestrzeni lat markę reklamowały najbardziej wpływowe i rozpoznawalne naziwska. Warto wśród nich wymienić choćby takie osobistości, jak Bruce Springsteen, Michael Jackson, Leonardo DiCaprio, Mariah Carey, David Bowie, Naomi Campbell, Claudia Schiffer czy Snoop Dogg. 
Marka posiada własną fundację (Tommy Cares), która wspiera liczne organizacje humanitarne, w tym m.in. Millenium Promise, War Child czy Save the Children

Źródło:
https://www.vogue.pl/tag/tommy-hilfiger