Jego imię i nazwisko to synonim amerykańskiej mody. Znany przede wszystkim z bielizny z logo Calvin Klein CK. Okrzyknięty przez „The New York Times” gwiazdą popu, syn sklepikarza i gospodyni domowej od zawsze wiedział, że chce projektować. Minimalistyczne ubrania, które wychodziły spod jego ręki, szybko wpadły w oko kupcom i redaktorom mody. Ambitny projektant pragnął jednak czegoś więcej. Chciał, żeby jego projekty były obiektem pożądania. Postawił więc na wzbudzające emocje kampanie reklamowe, które pomogły rozwinąć karierę takich gwiazd, jak Brooke Shields czy Mark Wahlberg. Nie skupiał się jednak tylko na ubraniach.
Zegarki i perfumy Calvin Klein
Już w latach 90. XX wieku Calvin Klein rozpoczął współpracę z jednym z największych światowych producentów zegarków i biżuterii – Swatch Group. W wyniku tej współpracy na rynku pojawiły się modele, które łączą w sobie nowoczesność i ducha tradycyjnego zegarmistrza.
Ubrania Calvin Klein
Początkowo marka koncentrowała się na kobiecych płaszczach, by potem rozwinąć linię na odzież damską , a następnie sięgnąć po modę męską, jeansy CK, bieliznę CK i perfumy CK. To właśnie kultowe jeansy projektowane przez Kleina sprawiły, że stał się on głównym graczem na rynku denim w Stanach Zjednoczonych.
W ostatnich latach twarzami marki stali się Justin Bieber oraz Kendall Jenner. Wykorzystanie tak popularnych postaci spowodowało niebotyczny wzrost sprzedaży bielizny Calvina Kleina, czyniąc ją jeszcze bardziej popularną niż przed laty. Jak na ironię, sam Calvin Klein nie uważał, że wykorzystanie dwójki wyżej wymienionych gwiazd będzie dobrym pomysłem, okazało się to jednak świetnym ruchem marketingowym.
Źródła:
https://www.vogue.pl/a/calvin-klein-marka-wiecznie-mloda
https://answear.com/blog/encyklopedia-marek-calvin-klein/17576/